Oman luokan vanhempien tiimi

Rohkaisemme kaikkia luokkia muodostamaan luokan oppilaiden vanhemmista oman tiimin. Oppilaiden koulutietä tukee se, että  luokan vahemmat tuntevat toisensa ja heillä on keskusteluyhteys. Vanhempien avulla voidaan tukea kaverisuhteita, selvittää moni iso ja pieni huoli, sekä nostaa luokan yhteisöllisyyttä järjestämällä vaikkapa yhteinen lautapeli-ilta tai  futismatsi perheiden kesken. Olemme koonneet tälle sivulle hyödyllistä käytännön tietoa luokkien oman toiminnan tueksi.

Jos luokka haaveilee isommasta luokkaretkestä tai leirikoulusta kuudennella luokalla, on vanhempien tiimillä iso rooli. Perheiden kannattaa tutustua tällaisten haaveiden noustessa Opetushallituksen ohjeisiin koulun retkistä ja leirikouluista https://www.oph.fi/fi/koulutus-ja-tutkinnot/koulun-retket-ja-leirikoulut⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠ sekä lukea sivustomme Leirikoulun ABC.

Kuvituskuva

Ohjeita tapahtumien järjestäjille

Luokat ovat perinteisesti järjestäneet koulun tiloissa luokan omia iltoja tai isommalle yleisölle suunnattuja tapahtumia. Ennen oman tapahtuman järjestämistä järjestäjän pitää olla yhteydessä omaan opettajaan ja miettiä yhdessä koulun kanssa sopivaa ajankohtaa tapahtumalle. Koti- ja kouluyhdistys ei enää osallistu buffetvuorojen tai discojen koordinointiin.

Koti- ja kouluyhdistys lainaa tarvittaessa tapahtumiin onnenpyörää, kahvi- ja glögitermareita sekä isoa mehu/vesikanisteria.

Kevätjuhlan buffet

Luokkien varainhankinta

Karamzinin koti- ja kouluyhdistus ei tue rahallisesti luokkia varainhankinnassa esim. leirikoulua varten, mutta tarjoamme tietoa varainhankinnan tueksi.

Alla olevalle listalle on kerätty muutamia erilaisia kaupallisia toimijoita, jotka tarjoavat yhteistyötä luokille varainhankintaan.